The Blighty Blues

Ευτράπελα και μη από την γηραία Αλβιόνα...

Tuesday, May 10, 2005

Υπερμπλόγκ


Η ιδέα που παρουσιάζω ξεκίνησε από δύο πηγές.

Η πρώτη ήταν η απόπειρά μου, πριν λίγα χρόνια να φτιάξω έναν σκελετό για μια interactive ηλεκτρονική εγκυκλοπαίδεια, που, συν τοις άλλοις θα στέγαζε το κάθε τι σχετικά με ένα απο τα χόμπυ μου. Σκεφτόμουνα οτι αν ήταν αρκετά interactive* τις περισσότερες πληροφορίες θα τις προσέθεταν άλλοι, και έτσι θα γλύτωνα τον κόπο.
Τελικά το σχέδιο αποδείχθηκε πολύ πιο χρονοβόρο απ' ο,τι αρχικά υπολόγισα (τότε δεν υπήρχαν ακόμα καλά CMS), και η ιδέα ατρόφησε μέχρι πρόσφατα.

Η δεύτερη πηγή της ιδέας ήταν η πρόσφατη αναζοωγόνηση του ενδιαφέροντός μου για την Ελληνική ιστορία, ανθρωπολογία, κλπ. Τί τάθελα; Τόσα χρόνια έξω από την χώρα, ούτε την γλώσσα μίλαγα, ουτε καν μου περνούσε η ιδέα να ψάξω καθόλου τα πράγματα. Είχα, φαίνεται, τότε, καλύτερα πράγματα να κάνω. Κι όμως, κάποια ανικανοποίητη περιέργια μέσα μου δεν έλεγε να κάνει το πρέπον και να απαληθφεί χωρίς ίχνος.

Νοσταλγία; Ποιός ξέρει; Λένε οτι στην ηληκία μου συχνά κάνει αισθητή την παρουσία της.

Φλέγοντα ζητήματα για το μέλλον της ανθρωπότητας, όπως η Αρχαία Ελληνική προφορά, η δημογραφία της καταγωγής του Ελληνικού πληθυσμού, τα γεγονότα του 1908 στην Ωθωμανική Αυτοκρατωρία, οι γλώσσες των Βλάχικων μειονοτήτων, το Βυζάντιο κατα τη Στάση του Νίκα, και άλλα πολλά παρόμοια, που ούτε στον ύπνο μου δεν φανταζόμουνα οτι ουδέποτε θα με απασχολήσουν, ξύπνησαν και ζήτησαν την προσοχή μου.
Μαζί με αυτά και ένας γνήσιος (θέλω να πιστεύω) πόνος για την χώρα που υπήρξε γενέτειρά μου.

Ακολούθησε περιήγηση του Διαδυκτίου για καναν χρόνο, τα αποτελέσματα της οποίας και τα φαντάζεστε, και τα γνωρίζετε. Έμαθα για τον Λιακόπουλο, τον Λιαντίνη, τον Πουλιανό, τον Μανιά, τον Χαρδαβέλα, και για αλλούς πολλούς παρόμοιους, που - η αλήθεια να λέγεται - ίσως προτιμούσα ποτέ να μην είχα μάθει.

Αν αυτό ήταν το μόνο που είχα μάθει, τότε το ζήτημα θα έληγε εκεί. Παράλληλα όμως είχα και την τύχη να γνωρίσω πολλά άτομα, είτε άμμεσα είτε έμμεσα, είτε μόνο μέσα από τα γραπτά τους, τα οποία φαίνονταν να έχουν τα ίδια παλαβά ενδιαφέροντα με εμένα. Αυτό ειλικρινά δεν το περίμενα, και η ιδέα και μόνο οτι κάποιοι πάση περιπτώσει δεν θα με έβρισκαν εντελώς εξωγήινο λόγω αυτών των τάσεών μου, γεννά μια μικρή θερμή φλογούλα μες στα σωθικά μου. Εχώ διαβάσει τα μπλόγκ πολλών σας, με άλλους τα είπαμε σε διάφορα fora, γενικά a good time was had by all.

Τώρα, για να μπώ στο ψητό, θα πώ οτι μου αρέσει πολύ η ροή και ο αυθορμητισμός των μπλόγκ. Η δυνατότητα να καταγράψεις την σκέψη όσο είναι ακόμα φρέσκια, ζεστή, είναι σπουδαίο πράγμα, και μαζί με την δυνατότητα της διεθνούς έκδοσής της ηλεκτρονικά, μπορεί κάλλιστα να προμηνύει μια νέα εποχή επικοινωνίας. But you don't need me to tell you that.

Από την άλλη, όμως, βλέπω οτι ιδέες και καταγραφές που έχουν έναν διαχρονικό χαρακτήρα, που θα μπορούσαν να αποτελέσουν ΠΟΛΥ πιο μόνιμα σημεία αναφοράς, συχνά χάνονται μεσα στα μπλόγκ με τη ροή του χρόνου, μια που δεν έχουν την πιο σταθερή εμφάνιση και παρουσία την οποία προσφέρει, πχ, ένα τόπικ σε ένα φόρουμ.

Τα φόρουμ πάλι γεμίζουν εύκολα με ασχετοσύνες, ιδίως αν πάσχει ο συντονισμός τους, και η αλήθεια είναι οτι τα περισσότερα που έχω δεί έχουν "παρδαλό" χαρακτήρα.

ΣΚΕΦΤΗΚΑ ΛΟΙΠΟΝ, οτι το ζητούμενο είναι κάτι ανάμεσα σε φορουμ και μπλόγκ, ή ίσως και ο συνδιασμός τον δύο. Το μπλόγκ μπορεί να συνεχίσει να λειτουργεί με τον γνωστό τρόπο, άλλα άν κάποιο θέμα που θίγεται κρίνεται δεόντως αξιόλογο, μπορεί να προβιβαστεί σε θέμα φόρουμ, δλδ. σε καταχώρηση στην Βάση Γνώσεων (knowledge base). Από εκεί και πέρα, ενώ μπορεί συνεχίσει να δέχεται και ψιλοκουβεντούλα στο μπλόγκ, σημαντικές καταχωρήσεις, ερωτήσεις, απαντήσεις, διασαφηνισμοί, κλπ., καθώς και παρόμοιες σκέπτικές άλλων μπλόγκερ μπορεί να προστίθονται στο φόρουμ. Έτσι το θέμα αποκτά μια φόρα η οποία του λείπε απ' το blog, ΙΜΗΟ, όσο το blog παραμένει "διάσπαρτο;;".

Αυτά σκεφτόμουνα λοιπόν, μέχρι τις προάλλες, όταν έκαν έναν έλεγχο στις διάφορεςειδήσεις για τους Πάπυρους της Οξυρύγχου (τις προσέξατε, έτσι;; και σίγουρα κάτι θα γράψω για αυτό σύντομα) . Τό site που μου επικύρωσε τις ευνόητες υποψίες μου για την "αποκάλυψη" του Ελληνικού θυσαυρού, το δημοφιλές ArsTechnica είχε ακριβώς ένα τέτοιο σύστημα. Δείτε μόνοι σας στον σύνδεσμο εδώ. Και έτσι, μέσα σε ένα φόρουμ υποτίθεται κομπιουτερόβιων, ξαφνικά βλέπεις να ανάβει μια συζήτηση για τις ενδεχόμενες επιπτώσεις της αποκρυπτογράφησης των Πάπυρων. Βλέπεις κρυμένα ταλέντα και ενδιαφέροντα να αναδύονται. Ωραίο πράγμα.
Υπάρχουν πολύ χειρότερα πράγματα απο κομπιουτερόβια archaeology-nerds.

Ψάχνω λοιπόν να δώ πώς το πέτυχαν (αφού μου θύμησε την παλιά μου ιδέα που πρωτοανέφερα) και ανακαλύπτω τον κόσμο των CMS.

Κανονικά θα έπρεπε να τα είχα υπ όψη μου, αλλά αφου τον τελευταία χρόνο απέφευγα ο,τι κομπιουτερικό δεν με αφορούσε άμμεσα, και αφου ο ελεύθερος μου χρόνος στο Διαδύκτιο αφιερωνόταν σε ζητήματα "Ελληνικά", πιάστικα αδιάβαστος.

Δεν πειράζει, καλύτερα, είχαν και αυτα την ευκαιρία να οριμάσουν λίγο, ωστέ να μην τα βρώ εντελώς άγουρα.

Μετά απο μια σχετικά βιαστική αξιολόγηση διάλεξα το σύστημα που λέγεται Mambo, σαν βάση για να αναπτύξω αυτήν την ιδέα. Υπήρχαν και κανα-δυό άλλα συστήματα που μου τράβηξαν την προσοχή, ολα με τα θετικά τους και τα αρνητικά τους. Ελπιζώ να διάλεξα σωστά. Δεν έχω πια το κέφι για πειραματισμούς που είχα κάποτε.

Η τελική φάση λοιπόν είναι αυτή:
Σε λίγο καιρό σύστημα θα είναι έτοιμα, υποτυποδώς τουλάχιστον, και θα χρειαστεί τουλάχιστον ένα ελαφρύ beta-test. Ελπίζω μερικά άτομα απο τον παρόντα χώρο να το τιμήσουν με την παρουσία τους.

Έλάτε να βάλουμε σε έναν μόνιμο, ελπίζω, διαδυκτιακό χώρο τις επικολλήσεις μας σχετικά με το αν ο Paul Faure ανακάλυψε Γραμμική Β' του 2700 πχ, με το πώς ακριβώς χρονολογήθηκε ο Γιελλαδοπίθηκους του Άρη, με το τί παίζει σχετικά με το Hellenic Quest, τις 90.000.000 λέξεις του TLG και τον δορυφόρο της NASA, με το τί είπε ο Κίσσιγκερ και πότε, και με τις θρησκείες του Αρχαίου Ελλαδικού χώρου!

Κάπου που να μπορούν να αποτελουν ενά σταθερό σημείο αναφοράς, αλλα και εξέλιξης.

Θα χαρώ να ακούσω απόψεις ούτως ή άλλως, και θα σας κρατήσω ενήμερους για την πρόοδο του συστήματος μέσω του παρόντος. Ιδιαίτερα άν έχετε πείρα από CMS γενικά, ή απο Mambo ειδικά, μιλάτε! Ο αυθαίρετος και χαώδης τρόπος προγραμματισμού συστημάτων βασισμένα στο Apache-PHP-MySQL, ιδίως για τους πιστούς του καλαίσθητου προγραμματισμού, ένα ακρώς ερμ, ενδιαφέρον θέμα - as in "how very interesting" που λέμε εδώ στην Αγγλία (στμ: "δεν πας να δεις αν έρχομαι"), ή σαν την Κινέζικη κατάρα που λέει "Είθε να ζήσεις σε ενδιαφέροντες εποχές".

Παρά ταύτα λεώ οτι έχει την δυνατότητα να κάνει αυτό που θέλω. Και αν πετύχει, το επόμενο σύστημα θα γραφτει with mathematical proof of correctness.



( * Πώς μεταφράζεται αυτό σε "τεχνικά ορθά" Ελληνικά αυτές τις μέρες; )

2 Comments:

At 4:25 PM, Anonymous Anonymous said...

αν και εκτός τόπου και χρόνου: πολύ καλή ιδέα!
Αν μπορώ κάπως να βοηθήσω ή οτιδήποτε στείλε μου ένα μέηλ ( yatiohi /at/ ideopolis.gr)

χρήστος

 
At 11:58 AM, Blogger kkk said...

Δεν τίθεται θέμα "εκτός τόπου και χρόνου", εδώ, αγαπητέ.

Ακριβώς σε αυτήν την "διαχρονική"... ανάγκη απευθύνεται το ποστ.

(θα τα πούμε ιδιαιτέρως, ως προς τα τεχνικά)

Θα ήθελα να γνωστοποιήσω οτι η ιστιοσελίδα του φίλου χρήστου, ideopolis.gr προσφέρει ήδη δυνατότητα και blog και forum.

Συνεχίζω να το ψάχνω το θέμα, θα σας ενημερώσω μόλις προκύψει νεότερο.

 

Post a Comment

<< Home